FLIGHTDYNAMICS

Everything concerning FS and Aviation in general, and SAAB 91 Safir in particular is discussed here.
Post Reply
mace
Posts: 25
Joined: 05 Sep 2006, 22:43

FLIGHTDYNAMICS

Post by mace » 10 Sep 2006, 20:24

hello everybody,
when i fly with the d-model(HB-DBL) it always turns to the right.

in german: das d-model(HB-DBL) dreht sich um die längsachse dauernd nach rechts, als ob die querruder getrimmt wurden, obwohl ich das gar nicht gemacht habe.

stimmt da was nicht??

Marcel

User avatar
Beckmann
Posts: 88
Joined: 19 Mar 2006, 00:14
Location: Germany

Post by Beckmann » 10 Sep 2006, 21:47

In Deutsch: benutzt du auch den Tankwahlschalter ? Wenn nicht, mach das mal, weil der Kraftstoff nur aus einem der Tanks fließt.
Ich mache das alle 10-15 min.
Greetings Torsten

Image

snave
Posts: 220
Joined: 03 Sep 2006, 01:21
Location: United Kingdom

Re: FLIGHTDYNAMICS

Post by snave » 10 Sep 2006, 23:16

mace wrote:hello everybody,
when i fly with the d-model(HB-DBL) it always turns to the right.

in german: das d-model(HB-DBL) dreht sich um die längsachse dauernd nach rechts, als ob die querruder getrimmt wurden, obwohl ich das gar nicht gemacht habe.

stimmt da was nicht??

Marcel
Real airplanes do that, too! FS flight models have never been much good at replicating the weird and wonderfukl things airplanes in the air actually DO!

This is one of the few that does - try setting it up for a windy crosswind landing. You'll soon have sweaty hands!
Simon Evans

DNovet
Posts: 85
Joined: 22 Sep 2005, 23:32
Location: Zurich, Switzerland
Contact:

Post by DNovet » 10 Sep 2006, 23:21

Marcel,

das ist "as real as it gets"... ;)

Auch in real spürst du schon den Unterschied, ob nur eine Person drinnen ist (die dann links sitzt), oder zwei (links und rechts gleiches Gewicht) oder rechts zwei Personen.

Da hilft nur eins: Seitendrudertrimmung, denn unter anderem ist die dafür da...
Man fliegt dann zwar ausgetrimmt ein bisschen aufgekreuzt, aber das ist real.

Gruss,

Daniel

alehead
Posts: 22
Joined: 04 Sep 2006, 12:35

Post by alehead » 13 Sep 2006, 12:44

Yeah, this aircraft doesn't seem to model the "All fuel tanks" setting, which is not a real world capability anyway. If you have the left tank selected, then the right tank isn't drained, and the right wing gets heavier, the plane becomes imbalanced and starts to roll to the right. You should change tanks regularly (as you would in r/l) and trim the aircraft...

Andrew

Post Reply